User Tools

Site Tools


voeding

Voeding

Koken
Nutriënten
Recepten
Thee
Voedingsmiddelen

Een maaltijd overslaan en het effect op het lichaam

RI: Referentie inname vitaminen en mineralen. Het minimum wat nodig is om geen gebrek te krijgen. De veilige hoeveelheid is …. ?

Kooktijden

Granen

Altijd vooraf wassen.
Water: Graan:Water verhouding

IngredientWater*Kooktijd (minuten)Opmerking
Amaranth 15**8 uur weken (hoeft niet)
Boekweit grutten1:215 Vooraf wassen, tijdens het oogsten kan er veel stof en zo in terecht komen. Echter wassen is lastig omdat de grutten klein zijn.
Goed blijven roeren. Indien de pap te dik wordt, er verdampt water tijdens het koken / roeren, eventueel wat extra water toevoegen.
De grutten kunnen snel aanbranden.
Bij overkoken kan er een zeer harde laag op de onderzijde van de pan ontstaan. Die is dan met fijn (800) waterproof schuurpapier voorzichtig te verwijderen.
Gierst1:2,515-20 + 10 nagarenWater koken dan gierst toevoegen.
Haverzemelen 4 minutenMaximaal 3 eetlepels per dag. Meer

* Water: Volume verhouding

Bewaren en opwarmen

Spinazie

Gekookte of gestoomde spinazie kan nog eens opgewarmd worden. Het verhoogt het gehalte aan luteïne dat door het koken deels verloren is gegaan.
Na het opwarmen wel snel consumeren. De bacterien die nitriet produceren gaan ook aan het werk in de warme spinazie. De spinazie dus niet langere tijd op temperatuur houden.


Ons een e-mail sturen
RSS
Disclaimer
Privacy statement
Cookies
Copyright © : 2019 - 2024 7337.nl and the authors.
Wijzigingen voorbehouden / Changes reserved.

This website uses cookies. By using the website, you agree with storing cookies on your computer. Also you acknowledge that you have read and understand our Privacy Policy. If you do not agree leave the website.More information about cookies
voeding.txt · Last modified: 2023-02-28 21:52 by webmaster